Český jazyk a literatura |
Literární formy - Starý a Nový zákon, antické drama, epos |
Bible, Antická dramata, epos |
|
Anglický jazyk |
Rozumí informacím v jednoduchých poslechových textech, jsou-li pronášeny pomalu a zřetelně.
Rozumí krátkým a jednoduchým textům, vyhledá v nich požadované informace. |
• porozumění konkrétním informacím v pomalu a zřetelně pronášeném jednoduchém projevu, který se vztahuje k osvojovaným tématům
• odvozování významu neznámých slov, která se vyskytují v jednoduchém textu z daných souvislostí |
Osobnostní a sociální výchova, komunikace - potřeba komunikace mezi lidmi různých jazyků.
Výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech, Evropa a svět nás zajímá – reálie anglicky mluvících zemí.
Slovní zásoba: zvířata. Popis zvířat pomocí přítomných časů (přítomný čas průběhový a prostý). |
Matematicko fyzikální základ |
Provádí početní operace v oboru celých čísel
Charakterizuje a třídí základní rovinné útvary
Vypočítá obsah a obvod základních rovinných útvarů |
Dokončení práce se zápornými čísly
Všechny rovinné obrazce
obsah a obvod obdélníku a útvarů složených z nich. |
|
Svět přírody |
Porovná základní vnější a vnitřní stavbu vybraných živočichů a vysvětlí funkci jednotlivých orgánů.
Rozlišuje a porovná jednotlivé skupiny živočichů, určuje vybrané živočichy, zařazuje je do hlavních taxonomických skupin.
Zhodnotí význam živočichů v přírodě i pro člověka.
Uvede příklady vlivu prostředí na utváření organismů. |
stavba a funkce těla, orgánových soustav (ptáci)
rozeznání a systematické zařazení běžných druhů živočichů do taxonomických skupin, práce s atlasem (ptáci)
rozšíření a význam živočichů, hospodářsky významné druhy, ochrana živočichů (ptáci)
adaptace organismů k různým podmínkám prostředí (ptáci) |
|
Člověk a společnost |
Objasní význam zemědělství, dobytkářství a zpracování kovů pro lidskou společnost.
Zhodnotí a na příkladech doloží význam vzájemné solidarity mezi lidmi.
rozlišuje a porovnává soukromé vlastnictví, státní vlastnictví a skupinové vlastnictví. |
• neolitická revoluce
• formy vlastnictví |
|
Estetická výchova |
porovnává na konkrétních příkladech různé způsoby výtvarného vyjádření
využívá své individuální hudební schopnosti a dovednosti při hudebních aktivitách
vybírá, vytváří a pojmenovává co nejširší škálu prvků výtvarného vyjádření a jejich vztahů |
různé způsoby výtvarného zpracování stejného námětu či tématu
zpěv vybraných písní
(linie, tvary, textury, objemy, podobnost, kontrast, rytmus, světlostní a barevné kvality) |
tvorba v plenéru - podzim
tvorba plakátu na Halloweenskou párty
tvorba výzdoby na Halloween (práee s různými materiály, 3D vnímání atd.)
kresba vybraných textur - práce s tuší |
Informační a komunikační technologie |
navrhuje a porovnává různé způsoby kódování dat s cílem jejich uložení a přenosu. |
• přenos informací, standardizované kódy
• znakové sady
• šifry
• identifikace barev, barevný model |
|
Tělesná výchova |
Zvládá v souladu s individuálními předpoklady osvojované pohybové dovednosti.
Rozumí osvojovanému názvosloví na úrovni cvičence.
Osvojované pohybové dovednosti aplikuje ve vybíjené a zařazovaných doplňkových sportech.
Rozlišuje a uplatňuje práva a povinnosti vyplývající z role hráče.
Usiluje o zlepšení své tělesné zdatnosti. |
basketbalová průprava, průpravná cvičení v přehazované
doplňkové sporty: přihrávaná, různé obměny vybíjené, florbal, sálová kopaná, |
|
Člověk a svět práce |
Provádí jednoduché práce s technickými materiály a dodržuje technologickou kázeň.
Dodržuje obecné zásady bezpečnosti a hygieny při práci i zásady bezpečnosti a ochrany při práci s nástroji a nářadím; |
Práce s jednoduchým náčrtem na výrobu hrací kostky a robota – vše ze dřeva.
Dokončení hrací kostky. Základní opracování polotovaru (hranolu) - řezání – výroba součástek na robota; |
|